Журналісти-першокурсники взяли участь у майстер-класі з дизайну та верстки друкованих видань
Корисний захід із запрошенням досвідчених спікерів влаштував для юнацтва пресклуб молодого журналіста «Медіаперспективи»
Учасниками заходу, що відбувся онлайн, стали випускниця відділення журналістики, дизайнерка, ілюстраторка книг та SMM-менеджерка Яна Лабунець, доцент кафедри журналістики та головний редактор газети «Погляд» Володимир Тарасюк та художня редакторка цієї газети, магістрантка – Тетяна Лесюк. Модерувала зустріч викладачка, заступниця голови пресклубу Наталія Толочко.
Розпочався захід із розповіді Яни Лабунець про її творчий шлях від журналістики до дизайнерської діяльності та представлення реалізованих проєктів.
«Вступаючи на відділення журналістики, ніколи б не подумала, що працюватиму колись верстальником, ілюстратором або дизайнером, – була впевнена, що стану журналісткою. Почалося все із завдання на парі нашої викладачки Лесі Гичко – розробити інформаційний буклет для тих, хто хоче вступити до університету. Це було складно, адже я не мала потрібних знань я навичок, але, як кажуть, усе приходить із досвідом. Тоді Леся Ярославівна похвалила мою роботу, і я зрозуміла: це те, чим хочу займатися, адже малювати любила з дитинства. Відтоді розпочалася велика робота – читання літератури, виконання творчих завдань, перші творчі проєкти. Вже на 4–5 курсі я знайшла роботу у видавництві «Бреза». Потім перейшла до «Унікуму» і вже тут почала працювати верстальницею і дизайнеркою. На жаль, це видання не пережило коронавірусної кризи минулого року. Тепер співпрацюю з «Amazon»: ілюструю англомовні книжки, а також замовляю вірші до своїх ілюстрацій, займаюся SMM разом зі своєю подругою».
Пані Яна докладніше розповіла про роботу в журналі «Унікум» й поділилася досвідом ілюстрування журналу, розробки дизайну проектів. Зізналася, що разом із журналом розвивалася і сама: «В «Унікумі» я працювала 5 років, була там з першого його номера. І нині, готуючись до цієї пари, знайшла перший журнал, з якого починала. Тепер, дивлячись на нього, можу сказати, що це яскравий приклад того, як не варто робити. В «Унікум» я прийшла «зеленою». Та в процесі навчилася всього, і нині вже можу дати вам певні поради щодо ваших майбутніх видань. Насамперед звертайте увагу на обкладинку, вона має приваблювати читача, аби з усіх видань він обрав саме ваше. Рубрики, декоративні вставки зайві, хоча іноді це залежить від стилю видання. Важливим аспектом роботи верстальника є узгодження ескізів із редакторами, адже інколи їх доводиться переробляти по декілька разів. Не завжди вашу роботу зрозуміють інші, це потрібно усвідомлювати. Іноді дуже складно переконати людей, що одна велика фотографія – краще, ніж кілька малих. Потрібно доводити що зображення – це та сама інформація, лише у візуальній формі».
Одна з рубрик журналу Унікум» – про закарпатські села – згодом трансформувалася в окремий видавничий проєкт – календар із власними малюнками Яни. Крім медійних проєктів, вона також ілюструвала книги «Шемеш» та «Nастроєлогія», закордонні видання для дітей.
«Перш ніж почати малювати, варто уважно ознайомитися з матеріалом, прочитати його повністю. Важлива якість фотографій, зображень, які супроводжують текст. Якщо немає доступних із достатнім розширенням, – створіть власне. Коли у вас брак ідей або ж творча криза, зайдіть на сторінки та блоги відомих ілюстраторів, відстежуйте світові тенденції», – доповнює свою розповідь Яна Лабунець.
Наступну частину майстер-класу провели доцент кафедри журналістики та головний редактор газети «Погляд» Володимир Тарасюк разом із художньою редакторкою цього видання, магістранткою Тетяною Лесюк. Вони розповіли про історію єдиної студентської університетської газети «Погляд» та поділилися особистими лайфхаками з верстки та дизайну.
«Перший номер газети вийшов 27 січня 1999 року. Відтоді кілька разів видання змінювало дизайн. Перші випуски були чорно-білі, далі ми перейшли на кольорову верстку, що значно розширило можливості. Багатьох змін зазнав заголовок статей: від масивного – до лаконічного. Зміни пов’язані з тим, що кожного року до університету приходить нове покоління і в кожного свої ідеї й нове бачення газети. Ми даємо можливість втілювати ці задуми. Свій дизайн газета змінює що п’ять років, пристосовуючись до сучасних тенденцій».
Також Володимир Юрійович розповів присутнім про логотип видання, особливості верстки статей та фотографій у газеті, а Тетяна Лесюк продемонструвала технічний аспект такої роботи, показала, як готує макет, назвала типові помилки.
Під час заходу охочі мали змогу поставити запитання про верстку газетного видання й дістати корисні поради від фахівців.
студенти відділення журналістики