Арттерапія по-студентськи: як молодь долає стрес
Чому бабуся з дідусем позбавили Мотрю життя, з’ясовували учасники заходу, обговорюючи глибинні причини летального сюжетного повороту в студентській казкотворчості
Провідна фахівчиня соціально-психологічної служби УжНУ Світлана Кулікова привітала учасників терапії й ознайомила з форматом і темою сесії. Нею, на здивування деяких реєстрантів, виявилася не класична арттерапія, під якою часто розуміють малювання, а казкотерапія.
Суть цієї методики полягає в тому, що учасники по черзі пишуть по одному реченню, а завдання їхніх колег в тому, щоб продовжити казку: тобто придумати таке продовження попередньої фрази, аби з написаного склався повноцінний сюжет. А впоратися мали за пів години! У межах казкотерапії психологиня також обговорила з присутніми такі явища людської взаємодії, як конформізм, конкуренція, лідерство й групові ролі, а також те, як вони простежуються в сюжеті казки.
Але з чого почати цей жанр? Відповідь знає Світлана Вікторівна, яка запропонувала молоді пригадати, які слова найпоширеніші в українських казках. У підсумку склали перелік з семи слів: щасливий, дід, баба, онук, Мотря, болото, хата. Здавалося б, доволі прозаїчний початок – «Щасливого ранку в казковій країні» – дав старт карколомним сюжетним поворотам, серед яких… убивство Мотрі дідусем і бабусею – персонажами, які з такими іпостасями геть не асоціюються.
Фахівчиня соціально-психологічної служби спробувала знайти відповідь на питання, як знайшлося місце жорстокості в дитячому творі. Після обговорення дійшли думки, що до цього причетна війна та пов’язані з нею фактори, які формують нашу реальність: жага до влади, корупція, кримінал тощо. Під час посттерапевтична рефлексія, коли учасники ділилися своїм досвідом: враженнями, очікуваннями, емоціями до та після зустрічі.
Першокурсниця спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю» Ольга Коровська коментує: “Про захід дізналася від подружки в «Телеграм» і вирішила долучитися з цікавості. Найбільше вразила командна робота, рефлексії після заходу та позитивні емоції. Планую й надалі приєднуватися до ініціатив «YoutHub»”.
Для Вероніки Андрусик, студентки ІІ курсу спеціальності «Системний аналіз», робота в «YoutHub» УжНУ є додатковою зайнятістю. Дівчина каже, що на базі молодіжного центру часто влаштовують різноманітні заходи, як-от воркшопи, релакс-дні, тренінги, майстер-класи, є навіть вечори настільних ігор. За потреби можуть забезпечити технікою і місцем для коворкінгу. Про розклад подій інформують на їхній сторінці в «Інстаграм». Що прикметно: до діяльності й дозвілля центру можуть долучитися не лише студенти нашого вишу, а й інша зацікавлена молодь.
студенти відділення журналістики