Досвідом викладання словацької мови в НУШ зі студентами-словакістами ділилася вчителька-практик
Тая Лашкай викладає у ЗОШ №13 м. Мукачева, яка є базою педагогічної практики для бакалаврантів освітньої програми «Словацька мова та література» і де з 2020–2021 навчального року запроваджено вивчення словацької мови як другої іноземної
Для студентів-словакістів лекцію на тему «Особливості викладання словацької мови як другої іноземної в умовах Нової української школи» провела заступниця директора з навчально-виховної роботи ЗОШ №13 м. Мукачева Тая Лашкай, випускниця освітньої програми, вчителька словацької мови та літератури з 22-річним педагогічним стажем. Зокрема учителька-практик зупинилася на проблемах новітніх методик викладання словацької мови за вимогами НУШ (на організації уроків, спрямованих на усвідомлення основних граматичних структур словацької мови та розвитку навичок усного та писемного мовлення), а також на ігровому підході (використанні різноманітних інтерактивних ігор і завдань для зацікавлення учнів та поліпшення комунікативних навичок; застосуванні інтерактивних методик і рольових ігор для активізації учнів та розвитку їх комунікативних здібностей; адаптуванні викладання словацької мови до потреб індивідуальних учнів).
Окрему увагу Тая Юріївна зосередила на використанні інтерактивних методик і засобів у викладанні словацької мови за вимогами НУШ: застосуванні інтерактивних дощок для активної взаємодії учнів та можливості демонстрації мовних матеріалів у вигляді відеороликів чи ілюстрацій; організації роботи в групах для залучення до активного спілкування та розв’язання завдань, що стосуються засвоєння словацької мови; використанні при навчанні мови онлайн-матеріалів та мобільних додатків для практики словацької мови та поглиблення знань про історію й культуру Словаччини; сприянні зануренню учнів у мовне середовище за допомогою аудіо- та відеоматеріалів, читанню оригінальних текстів тощо.
У викладанні словацької мови за вимогами НУШ є проблеми й виклики, з якими можуть зіткнутися здобувачі під час педагогічної практики в школі. Насамперед ідеться про мотивацію – створення атмосфери стимулювання та сприяння зацікавленості учнів у вивченні словацької мови; також – про добір віково адекватних матеріалів і завдань, що забезпечують розвиток навичок мовлення й активного засвоєння лексичного матеріалу; застосування ефективної системи оцінювання, що відображає рівень засвоєння словацької мови та мотивує учнів до подальшого вивчення мови.
Зауважимо, що ЗОШ №13 м. Мукачева є базою педагогічної практики для студентів-бакалаврів освітньої програми «Словацька мова та література». З 2020–2021 навчального року у цьому закладі відповідно до опитування батьків і рішення педагогічної ради запроваджено вивчення словацької мови як другої іноземної. Нині у школі словацьку мову вивчають 387 учнів 5–8 класів.
Вивчення словацької мови відкриває перед школярами широкі можливості: набуті знання та вміння дозволять докладно дізнатися про Словацьку Республіку, її культуру, спільний із Закарпаттям етап історії.