Студенти кафедри соціології та соціальної роботи обговорили актуальні питання своїх галузей за круглим столом
За підсумками круглого столу виявилося, що великих розбіжностей між думками студентів і практиків немає
Засідання відкрив завідувач кафедри Федір Шандор. Він зробив невеличкий екскурс в історію виникнення кафедри соціології та соціальної роботи та привітав усіх присутніх з початком роботи.
Другокурсники спеціальності «Соціологія» поділилися, що вперше практикували проведення соціологічного дослідження. Було опитано 327 студентів 14 факультетів УжНУ, котрі навчаються на ІІ–ІІІ курсах. Його метою було виявлення ознак, характеристик міграційних настроїв серед молоді університету. Для опитування розділилися на групи, між якими було поділено факультети. Студенти брали активну участь у підготовці й проведенні анкетування та залишилися задоволеними такою практикою.
Обрана тема виявилася цікавою, особливо для молоді Закарпаття, котре, як відомо, розкинулося поблизу кордонів із різними державами. Відтік юного покоління за межі України призводить до економічної, демографічної, соціальної проблем. Щодо відповідей опитуваних, то більшість виявила бажання тимчасово виїхати за кордон для підзаробітку, трохи менше спудеїв засвідчили готовність поїхати з України назавжди. Найбільш актуальні причини – туманні перспективи й низька заробітна плата. При можливості виїхати за кордон – студенти найохочіше подалися б у країни Східної Європи. Хтось уже всерйоз подумовує про таку перспективу й накопичує кошти або ж вивчає мову.
Соціальні працівники, своєю чергою, влаштували круглий стіл, щоб дізнатися, які знання, з погляду студентів і практиків, знадобляться їм у професійній діяльності. Результати бесіди в майбутньому можуть братися до уваги під час підготовки навчальних курсів. До слова, зустріч у форматі круглого столу з нагоди Дня соціального працівника тут проводять уже другий рік. Колектив домовився щорічно обговорювати проблеми соціальної роботи в рамках таких зустрічей. Але їх формат не є сталим, тож для студентів оголосили конкурс на найкращий сценарій до відзначення професійного свята наступного року.
Висловити думку щодо того, які ж знання потрібні в роботі соціального працівника, мали змогу І–V курси. Розповідати й показувати презентації почали першокурсники, аби продемонструвати еволюцію думки від наймолодших до найстарших студентів.
Тож першокурсники зробили акцент на наукових дисциплінах, якими потрібно володіти. Другокурсниці використали свій досвід проходження практики в Обласному соціальному центрі матері та дитини (м. Перечин) й на основі цього склали доповідь.
Четвертий курс розповів про зміну свого світобачення під час навчання: «На першому курсі ми були «фатальними благодійниками», ідеалізували свої повноваження й брали до уваги лише волонтерські засади допомоги. Наступного року навчання ми були «завзятими активістами» й розширили своє бачення ролі соціального працівника в суспільстві.
Третьокурсниками ми були «фатальними теоретиками» й вели професійні дискусії навіть поза межами університету. Тепер можемо вважати себе реалістами, адже усвідомлюємо справжнє завдання соціального працівника і навіть трохи боїмося цієї реальності». Також вони вивели «рецепт» професійного працівника своєї галузі – це повинна бути людина, котра підкріплює свої знання любов’ю до фаху.
На зустріч були запрошені й випускники кафедри, котрі вже реалізували себе у сфері соціальної роботи. Спираючись на власний досвід, вони розповіли, яким повинен бути працівник цієї сфери, які предмети з навчального процесу пригодилися їм найбільше. Також студенти підготували тематичні відеоролики: звіти про проходження практики в різних соціальних установах, волонтерські заходи. Записали й відеоінтерв’ю з представниками закладів соціальної допомоги, де опитали їх про знання, яких потребують у повсякденній роботі.
За підсумками круглого столу виявилося, що великих розбіжностей між думками студентів і практиків немає. Це засвідчує, що кафедра рухається в правильному напрямку щодо підготовки навчально-технічної бази спудеїв, котрі з практикою здобувають ще більш предметні знання.