Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

До нового покоління словесників – зі свіжим досвідом

Десяток лайфгаків майбутнім педагогам запропонувала недавня випускниця філфаку Христина Ярема

0 289
Під час зустрічі
Під час зустрічі
Днями на філологічний факультет завітала його недавня випускниця Христина Ярема, яка розповіла студентам-україністам ІІ курсу про свій досвід учителювання.
Оксана Кузьма
Оксана Кузьма

Ініціатором зустрічі стала доцент кафедри української літератури Оксана Кузьма: «Навчання на філологічному факультеті відбувається не тільки в академічному форматі. Намагаємося урізноманітнити форми роботи на заняттях. Тому й виникла ідея запросити до студентів-україністів спеціальності «Середня освіта» нашу колишню студентку, яка працює в одній зі шкіл Ужгорода, Христину Ярему. Знаю Христинку як позитивну, працьовиту, відповідальну людину, котра постійно розвивається, прагне досягти більшого в обраному фахові. Студентська молодь має бачити приклад успішної особистості, такої, що вміє відчувати дух часу, швидко реагувати на зміни у сфері освіти, адаптуватися до них. Сподіваюся на дальшу співпрацю з Христиною, а також з іншими талановитими вчителями-словесниками, які готові йти до нашої молоді ділитися секретами своєї професійної майстерності».

Христина Ярема
Христина Ярема

Протягом лекції гостя у невимушеному спілкуванні пропонувала поради, які неодмінно згодяться студентам, коли ті спробують себе в ролі вчителя.

Отож 10 найважливіших лайфгаків Христини Яреми:

1. Завжди все плануйте. Щоб усюди встигати, потрібно мати чіткий графік роботи й дотримуватися його, бо тільки тоді вистачатиме часу на все задумане.

2. Зарекомендуйте себе, щоб вас помітили. Варто активно долучатися до громадського життя факультету, хапатися за кожну можливість себе проявити – досвід знадобиться й у вчительській роботі.

3. Головне в роботі вчителя – аудиторія, тобто учні. Кожен педагог повинен ставити інтереси дітей на перший план.

4. Знайдіть підхід до учнів. Слід пам’ятати, що кожна дитина – індивідуальність, відповідно вибудовувати роботу на уроках варто так, щоб кожному надати уваги.

5. Будьте сучасними, реагуйте на зміни, що відбуваються в суспільстві. Навчальний матеріал теж треба подавати у руслі свого часу, його запитів.

6. Навчи і розвесели. Складні теми краще сприймаються в ігровій, розважальній формі. Наводьте цікаві приклади, використовуйте різні методики, приміром, технологію сторітелінгу.

7. Візуалізуйте нудну, на думку учнів, інформацію. Для легшого запам’ятовування правил використовуйте малюнки, таблиці, відео.

8. Продемонструйте учням випадки, у яких знання з предмету можуть знадобитися. Доведіть учням, що є сенс і потреба вчитися, що знання, здобуті в школі, матимуть практичне значення.

9. Ніколи не намагайтеся всім подобатися. Незалежно від того, чи є у вас прихильники, робіть свою справу. Її результатом буде не тільки добра думка про вас, а й знання ваших учнів.

10. Постійно розвивайтеся. Підвищуйте свої професійні навички, відвідуйте курси, тренінги, лекції – усе це нині можна робити і в онлайн-режимі.

До нового покоління словесників – зі свіжим досвідомХристина порекомендувала й 5 популярних інтернет-платформ для тих, хто хоче працювати над собою:

EdCamp (конференції для шкільних педагогів, які проходять у дискусійному форматі з метою професійного зростання).

Відеорепетиторство з української мови від Ганни Дем’яненко на YouTube.

• Корисні підказки з української мови у формі ілюстрацій на сайті «Мова – ДНК нації».

• Онлайн-уроки Іллі Філіпова на EdEra.До нового покоління словесників – зі свіжим досвідом

• Масові безкоштовні онлайн-курси і можливість отримати сертифікат про підвищення кваліфікації на Prometheus.

«Пам’ятайте, що людина творить себе сама. Тому під час навчання в університеті користуйтеся всіма можливостями, які вам даються. Займайтеся саморозвитком і здобувайте максимум за студентські роки», – заохотила другокурсників молода вчителька.

Студентка Антоніна Шипова після заходу поділилася враженнями: «Такий формат зустрічі виявився дуже цікавим. Христина Іванівна показала, що бути вчителем – перспективно й захопливо. Вона переконала, що уроки не мають бути нудними, і поділилася секретами, як зацікавити школярів, як працювати з ними на заняттях».

Зустріч виявилася пізнавальною, викликала масу позитивних емоцій у дівчат, тож гуртом вирішили частіше запрошувати таких гостей на факультет.

Тетяна Проданець
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.