Як писати успішні ґрантові проєкти, на ФІМВ розповідала маркетологиня швейцарської компанії Sanitised AG Валерія Щербак
Щоб досягти успіху, варто обирати тему, що актуальна не лише для України, а й для інших країн Європи
Представила гостю завідувачка кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту Олеся Дюгованець. До війни пані Валерія працювала завідувачкою кафедри підприємництва та права Київського національного університету технологій та дизайну. Після 24 лютого через сімейні обставини переїхала до Швейцарії, де, завдяки досвіду, влаштувалася на роботу у компанію Sanitised AG. На новій посаді маркетолога вже зуміла успішно реалізувати кілька проєктів.
Валерія Щербак написала понад 80 ґрантових проєктів, з яких успішно реалізовано 11. Маркетологиня каже: «В інноваційній діяльності, коли йдеться про створення чогось нового, діє принцип Парето. Тобто з 10 стартапів реалізуються лише 2. Мені треба було написати понад 80 проєктів, щоб втілилися у життя 11. Про це треба пам’ятати, коли беретеся за написання ґранту чи подібну діяльність».
Пані Валерія розповіла присутнім про види ґрантів, історію ґрантової діяльності в Україні, переваги й недоліки ґрантової діяльності, вимоги до таких проєктів, структуру оформлення заявок.
Маркетологиня наголосила, що ґрантовий проєкт зокрема повинен бути максимально ясним, чітким, містити точний опис видатків, фактичні матеріали-таблиці, мати коротку і змістовну назву, мета повинна перегукуватися з назвою, завдань достатньо 4, також треба вказати короткострокові й довгострокові результати. «Цих теоретичних правил написання проєктів багато, і ними не треба нехтувати, бо вони – це теж частина успіху, – ділиться досвідом пані Щербак. – Щодо до вибору теми проєкту, то треба, щоб вона була актуальною не лише для України, а й для інших країн Європи. Тоді це буде вдало. Звичайно, такий підхід до написання ґранту/проєкту вимагає багато зусиль і часу».
Крім власне теорії, маркетологиня розповіла про роботу над уже реалізованими в Sanitised AG проєктами, а також відповідала на питання аудиторії.