УжНУ й далі активний у реалізації проекту Британської ради «Англійська мова для університетів»
На початку липня викладачі кафедри іноземних мов Тетяна Вайнагій та Оксана Кравець узяли участь у тренінгу з викладання англійської мови професійного спрямування
Упроваджують проект у декілька етапів, пояснюють організатори. На першому, наприкінці червня, викладачі мали змогу перевірити свій рівень володіння англійською мовою: тест APTIS пройшло 37 викладачів УжНУ з 13 факультетів, загальноуніверситетської кафедри педагогіки та психології, відділу міжнародного освітнього та наукового співробітництва. За його результатами викладачі отримають сертифікати рівня володіння мовою.
Наступний етап, це навчання викладачів упродовж п’ятиденного інтенсиву в різних містах України, яке розпочалося в червні. З огляду на те, що проект розраховано на три роки, тренінги до його завершення матимуть змогу пройти кілька груп.
Старший викладач кафедри міжкультурних комунікацій Тетяна Іщук у червні взяла участь у тренінгу «Розробка змістовного модуля як компонента навчальної програми з англійської мови професійного спрямування. Оцінювання та критерії», метою якого був аналіз, обговорення та редагування розроблених змістовних модулів для написання робочої навчальної програми з англійської мови професійного спрямування для студентів різних факультетів та спеціальностей вищих навчальних закладів України.
Викладачі кафедри іноземних мов Тетяна Вайнагій та Оксана Кравець узяли участь у тренінгу з викладання англійської мови професійного спрямування на початку липня, головною метою якого є професійний розвиток педагогів та ознайомлення із сучасними підходами викладання англійської мови у вищих навчальних закладах.
Літня школа професійного розвитку викладачів англійської мови – це захід, який проводиться щороку міжнародною організацією IATEFL Ukraine за підтримки Британської ради в Україні та Міністерства освіти і науки України. Цьогоріч тренінг відбувся 1–7 липня в Рахові, де зібрав близько 150 викладачів університетів і вчителів шкіл з усієї країни.
«Знання та досвід, здобуті під час навчання в літній школі, є надзвичайно цінними, адже це перша нагода для викладачів ESP («Англійської мови для спеціальних цілей») удосконалити власні підходи до викладання та ознайомитися з найсучаснішими методами, розробленими провідними спеціалістами з усього світу», – зауважує Оксана Кравець.
«Рівень тренінгу є надзвичайно високим, – додає Тетяна Вайнагій, – адже проводять його провідні спеціалісти організацій IATEFL та British Council. Зокрема, один із тренерів школи – Жанна Севостьянова – менеджер проекту «Англійська мова для державних службовців», власне, і є організатором тренінгу підвищення кваліфікації викладачів англійської з акцентом на ESP та координатором проекту «Англійська мова для університетів». Також обов’язковою вимогою для всіх учасників є поширення здобутих знань серед колег, що має сприяти професійному розвитку якомога більшої кількості викладачів англійської мови професійного спрямування».)
Важливо відзначити актуальність підходу в контексті постійного професійного розвитку, що надає можливість викладачу професійно зростати, ознайомлюватися з кращими практиками колег з інших навчальних закладів, поділитися досвідом.
Як зауважила координатор проекту, ст. викладач кафедри міжкультурних комунікацій Людмила Коваль: «Наприкінці липня планується відрядити 9 викладачів на навчання в місто Дніпро, а ближче до завершення серпня ще 6 викладачів поїдуть навчатися до Одеси».
Важлива також і фінансова складова. Пані Людмила пояснює: «Британська Рада сплачує вартість навчання, проживання та харчування, а транспортні витрати компенсує сторона, яка відряджає, сторони, тобто УжНУ. Тестування викладачів також сплачує університет».
Довідково. Мета проекту «Англійська мова для університетів» – зробити внесок у процес якісних змін щодо рівня володіння англійською мовою як викладачів, так і студентів вищих навчальних закладів України, що дозволить їм брати більш активну участь у заходах на міжнародному рівні.
Цільова група:
- Викладачі англійської мови професійного спрямування та англійської мови для академічних цілей;
- Викладачі фахових дисциплін, що викладають англійською мовою, використовують англійську мову для досліджень чи міжнародної діяльності;
- Студенти, для яких знання англійської мови є частиною вимог курсу чи окремого завдання університету (не враховуючи студентів, які вивчають англійську як спеціальність)
Більше – на сайті проекту.