В УжНУ відбувся всеукраїнський освітянський форум щодо якості освіти
Про виклики і назрілі зміни в освітній галузі дискутували під час трьох панелей – «Ключові цілі якості освіти», «Діяльність закладів освіти в умовах війни» та «Професійна самореалізація вчителя в умовах цифровізації»
Учасниками форуму стали керівники місцевих органів управління освіти, закладів загальної середньої та вищої освіти, а також міжнародні партнери з Чехії та Австрії.
Відкрив форум через онлайн-зв’язок міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. «Дуже радий брати участь у цьому заході, адже в період воєнного стану чітко розуміємо, що, говорячи про якість освіти, кажемо про майбутнє наших дітей, формування освітньої політики, освітніх стандартів на кілька десятиліть уперед. Вдячний Державній службі якості освіти за співпрацю, за формування руху підвищення якості освіти ще з початку пандемії COVID-19. Нині формуємо нову парадигму якості освіти незалежно від її сфер – дошкільної, шкільної, позашкільної, професійно-технічної, вищої. Ми намагаємося створити комфортне освітнє середовище, підвищувати якість освіти на всіх ланках. Маємо чимало здобутків, серед яких відзначу організацію всеукраїнської школи онлайн. Тепер працюємо, щоб учні мали доступ до всіх матеріалів і без інтернету», – розповів міністр. Зауважив: «Ми нині чи не єдина країна, яка у стані війни зуміла забезпечити освітній процес. Дякую всім освітянам за роботу, за формування безпечного освітнього середовища, коли можемо сказати, що школа є територією безпеки. Висловлюю вдячність усім українським і закордонним партнерам МОН, які сформували можливість навчатися нашим дітям і працювати нашим педагогам».
Привітала присутніх і народна депутатка України, членкиня комітету з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради України Юлія Гришина, яка зазначила, що якісна освіта – це надважлива складова, без якої у принципі не розвивається країна. Пані Гришина, зважаючи на нові реалії України, поділилася думками щодо викликів, які постали перед освітянами після 24 лютого: «Раніше ми акцентували на якості, нині в пріоритеті фізична безпека дітей, педагогів. У кожного регіону нині своя ситуація. На щастя, ваш – серед найбільш безпечних. А в деяких областях треба думати, як зберегти життя дітям, учителям, як забезпечити освітній процес, коли по кілька годин на день нема світла, інтернету. Але і в цих надскладних умовах педагоги продовжують працювати: ведуть дітей у сховища і проводять заняття. Вони – герої! Я дуже вдячна всім, хто тримає освітній фронт, завдяки кому сьогодні, незважаючи ні на що, ми говоримо про якість освіти».
Подякував освітянам за роботу, зауваживши, що виклики для освітньої сфери почалися ще з початком пандемії, голова Закарпатської ОВА Віктор Микита. «Все ускладнилося в десятки разів після 24 лютого. Наші освітні заклади прийняли тисячі вимушено переміщених, але навчальний процес не зупинявся, бо ж розуміємо: діти – це наше завтра. ЗСУ воюють за нашу незалежність, а ми тут, у тилу, боремося за майбутнє наших дітей, забезпечуючи їм якісну освіту. Для мене, як очільника ОВА, одне з пріоритетних завдань – щоб усі, хто приїхав родиною на Закарпаття, мав можливість дати освіту своїм дітям», – поділився пан Микита. Також посадовець відзначив роботу педагогів, які працюють під обстрілами, і зазначив, що українці – унікальна нація, адже в часи війни обговорюють не просто організацію навчального процесу, а й як зробити його максимально якісним. Очільник краю висловив упевненість, що з часом з’явиться чимало праць наших науковців про забезпечення освітнього процесу під час війни.
Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак подякував закарпатцям за сприяння в організації форуму, за те, що питання освіти у краї серед пріоритетних і сама система працює злагоджено. Висловив вдячність комітету з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради за можливість у часи війни обговорювати дуже важливі для сфери питання: «Є речі, які треба трансформувати, вносячи зміни у законодавство, бо вони пережили себе і потребують переформатування. Цей форум якраз і покликаний обговорити, що і як варто змінювати. Вважаю, сьогодні надважливе завдання для всіх освітян – створити ефективну систему, що працюватиме злагоджено, забезпечуючм знаннями, вміннями, навичками кожну дитину, кожного громадянина України, щоб він у майбутньому реалізував себе».
Про виклики і зміни, яких потребує галузь, учасники форуму говорили під час трьох панельних дискусіях: «Ключові цілі якості освіти», «Діяльність закладів освіти в умовах війни» та «Професійна самореалізація вчителя в умовах цифровізації».
фото Віталія Завадяка