Керівники медійних підрозділів УжНУ беруть участь у журналістських заходах у Києві
Майбутнє медіа – за саморегуляцією журналістських спільнот
Першу частину роботи тренінгу розпочав директор Центру Тарас Шевченко. У своєму вітальному слові розповів, що їхня організація створена 2015 року як аналітичний центр, що мав на меті сприяти роботі журналістів в аспекті права. За цей час профіль організації розширився, тож зміна бренду зумовлена саме охопленням нових сфер діяльності – нині структура має три основні напрями зацікавлень: медіа, громадські ініціативи та антикорупція.
Пан Тарас, як фаховий юрист, говорячи про інформацію, підводить до думки, що вона має бути збалансованою і неупередженою, але сумнівається в можливості досягнення нею об’єктивності, хоч саме такою вона має бути, відповідно до медіакодексів, зокрема Закону про телебачення і радіомовлення. Суспільне, чи громадське, мовлення, вважає, доречніше б називати публічним. Великі надії покладає на обласні медіа, оскільки попит на місцеву інформацію є завжди.
Порушуючи проблему регулювання контенту в медіа, організатори виокремлюють три моделі: класичну (державну), співрегулювальну, яку широко застосовують у Європі, та саморегулювальну, коли індустріальні гравці самі створюють правила гри у сфері творення контенту.
Щодо останнього, то в українських реаліях це Комісія з журналістської етики, створена 2001 року й перезапущена вчора, 2 грудня. Її головою став Андрій Куликов, добре відомий глядачам як колишній багаторічний ведучий передачі «Свобода слова» на ICTV. До слова, від УжНУ участь у засіданні загальних зборів ВГО «Комісія з журналістської етики» брав завідувач кафедри журналістики Юрій Бідзіля, якого обрано до оновленого складу Комісії з журналістської етики.
Іншою такою організацією є Незалежна медійна рада, створена наприкінці 2015 року п’ятьма ГО у сфері медіа, як постійний громадський моніторинговий та консультативний орган, що має на меті утверджувати професійні стандарти.
У другій частині дня йтиметься про правове регулювання політичної реклами, ознаки і наслідки прихованої реклами та публічні реєстри інформації.
спеціально для Медіацентру УжНУ