Серед присутніх були студенти всіх курсів відділення журналістики, зокрема й спеціалізації «Реклама і зв’язки з громадськістю». Тренінг мав назву «Як організувати цікавий івент», а тому гість ділився власним досвідом організації різноманітних подій місцевого рівня та розповідав молоді, як вона може долучитися до подібних ініціатив.
За останні кілька місяців Євгену вдалося організувати День міста, культурно-мистецькі вечори на даху видавництва «Закарпаття», в ботанічному саду УжНУ тощо. Кожну з цих подій присутні якщо не відвідали, то принаймні чули про них. Тепер же мали змогу дізнатися про те, як генеруються й утілюються в життя ідеї цих івентів.
Євген багато розповідав про те, як аналогічні заходи ініціюють в інших містах України. Зауважує: має на меті повернути Ужгороду колишнє звання європейського центру культурних процесів. Водночас разом зі своїми однодумцями шукає стиль міста. Адже, як знаємо, мода існує сьогодні, а стиль – завжди. Крім того, говорили й на актуальну нині тему проведення свят у період війни.
Велику увагу під час тренінгу гість присвятив співпраці зі ЗМІ. На сьогодні Євген дописує в близько 5 видань, часом веде блоги. Згадує про те, як читав лекції з дисципліни «Культура як сектор безпеки» в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Вважає: сфера культури нині є зброєю, котра робить із нас своєрідних військових (проводить паралелі зі зброєю медійника – словом).
На погляд Євгена, перш ніж узятися за створення матеріалу, журналіст має визначити мету: зафіксувати факт або ж генерувати тему. Крім того, працівники ЗМІ мають повне право створювати для медіапростору унікальні новини.
Загалом же тренінг пройшов досить продуктивно й насичено, а враження студентів були тільки позитивними. Так, студентка 4-го курсу відділення журналістики Ірина Олаг розповідає: «З Євгеном була знайома ще до тренінгу, тому й хотіла, аби він завітав на наше відділення й привідкрив завісу, котрою для нас дещо закрите навколишнє. Як колись допоміг це зробити мені.
Досі пам’ятаю першу зустріч, що була дуже лаконічною – ніби замітка, але розширена. А все тому, що поставив мені єдине питання (воно, до речі, прозвучало й у четвер на початку засідання прес-клубу): «Ви фіксуєте інформацію чи генеруєте ідеї?». Ось це питання згадую частенько, адже повторюючи його, розумію: що я пишу, для кого, з якою метою, а головне – навіщо?».
Другокурсник відділення журналістики Остап Попович теж прокоментував зустріч із паном Забарилом: «Раптовий візит пана Євгена мене приємно здивував. Пам’ятаю, як у травні він з’явився на якійсь із лекцій і розповідав про свій проект – креативні індустрії територій, запрошував на відкриті лекції про історію графіті та пост-графіті, на які я згодом пішов і завів купу класних знайомств – серед них і сам лектор – Блажей Русин, з яким ми пізніше навіть ходили «бомбити» стіни. Цей тренінг теж був цікавим. Багато чого я знав і раніше, а ось порада користуватися телеграм-ботами справді зацікавила».
фото Віталія Завадяка