Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Учасники Літнього університету знайомилися з вишем нестандартно: на біофаку проводили досліди, на філфаку – створювали рекламу

Стартував завершальний тиждень проекту УжНУ та Ужгородської міськради для школярів

0 163
На біологічному факультеті
Ярослава Гасинець розповідає школярам про очолюваний підрозділ
Настав завершальний тиждень Літнього університету, а це означає, що учні вже дізналися майже про всі структурні підрозділи УжНУ. 11 червня ужгородські школярі завітали й на біологічний факультет, де їх чекали цікаві досліди, екскурсії й лекції, відтак рушили у ректорат на презентацію філологічного факультету у форматі майстер-класу «Я і реклама».

На біофаку десятикласників спочатку коротко ознайомили з історією та діяльністю факультету, показали захопливі відеоролики про студентське життя. Після ознайомчої лекції майбутні абітурієнти мали змогу перевірити свої знання з біології на практиці в цитоембріологічній лабораторії. Охочі мали змогу роздивитися клітини рослин за допомогою мікроскопів. Серед препаратів можна було побачити пилкові зерна, зрізи листків та стебел різних видів рослин та деякі інші постійні препарати. У когось такий досвід був уперше, а хтось уже брався за схожі заняття. Згодом молоді люди мали змогу познайомитись з умовами культивування різних видів бактерій, виготовити бактеріальний препарат живої мікробної культури лактобактерій та роздивитись його під мікроскопом.

«Досі я навіть не думала про можливість вступати на біологічний факультет, але виявляється, що досліджувати клітини, живі організми дуже цікаво», – поділилася враженнями учениця Ірина.

Після роботи в лабораторії учням влаштували екскурсію до зоологічного музею й ботанічного саду УжНУ. Цікаві експонати та розповіді екскурсоводів подивували старшокласників.

Декан біологічного факультету Ярослава Гасинець додала: «Літній університет має на меті ознайомити майбутніх абітурієнтів і з перспективою навчання на нашому факультеті. Хоч учні ще не зовсім розуміють, ким хочуть стати, проте думаю, що в УжНУ вони знайдуть те, що може їх зацікавити. Такий проект у нас уперше, але я впевнена, що він приживеться й стане щорічною традицією нашої альма-матер».

У зоологічному музеї
Ігор Король

Після знайомства з біофаком учні рушили до ректорату, де їх уже чекали проректор Ігор Король та представники філфаку. Одразу почали невимушену розмову: слухачі Літнього університету зізналися, що не хотіли б припиняти знайомство з вишем, тому проректор Ігор Король запропонував продовжити його ще на 5 з половиною років, але вже на конкретному факультеті. Відтак представив лекторів заходу – двох заступників декана філологічного факультету – викладача кафедри української літератури Олега Хававчака та заступника редактора Медіацентру, викладача кафедри журналістики Віталія Завадяка.

З учнями спілкується Олег Хававчак

Загальне знайомство Олег Анатолійович почав з простого питання «Що ж таке філфак?», одразу захопивши увагу учнів. Звучали різноманітні відповіді, деякі з яких відповідали дійсності, як-от: реклама, література, комунікація. Насправді філологічний факультет – один з п’яти найстарших у виші, який складається з кафедр української мови, української літератури, словацької філології, слов’янської філології та світової літератури, журналістики.

Віталій Завадяк розпочинає майстер-клас

«Комунікація – саме те, що вам буде потрібне протягом усього життя, адже жити поза соціумом людина не може. Тому перейдімо власне до кафедри журналістики, яка готує молодих людей за двома спеціалізаціями –«Журналістика» і «Реклама та зв’язки з громадськістю». Несвідомо ми щодня рекламуємо себе. На якому рівні це відбувається? Що ви очікуєте від сьогоднішнього майстер-класу?» – знову звернувся до десятикласників Олег Хававчак, демонструючи важливість комунікації та вміння висловлювати свої думки.

Докладніше про власне рекламу учням розповів Віталій Завадяк, який зізнався, що на ній він уже собаку з’їв☺. «На філологічному факультеті я є технічним виконавцем чи не всіх творчих проектів. Також я викладач кафедри журналістики, тому вчу таких, як ви, як робити рекламу, пояснюю, для чого вона потрібна. Я довго думав, як би вас по-справжньому занурити у світ реклами, у якому я тепер, можна сказати, живу. Протягом часу, який я проводжу в Медіацентрі – інформаційному підрозділі нашого університету, – я займаюся переважно відео. Тому поговорімо про те, що потрібно для створення якісного рекламного відеопродукту».

Віталій Завадяк перед школярською аудиторією

Виникало чимало питань, які стосувалися організаційних та технічних аспектів роботи, учні з ентузіазмом спілкувалися з викладачем, виявляли інтерес до, на перший погляд, легкої справи. Щоб зацікавити учнів ще більше, Віталій Іванович показав ролик, створений до 70-річчя УжНУ, проте вже під новим для них кутом: дивилися не просто рекламу вишу, а дізнавалися, як створювалося відео, всі етапи його формування, протягом якого часу та скільки сил було витрачено. Далі переглянули ролик «УжНУ – відкритий до світу», у якому протягом 85 секунд розкрили й показали, спеціалісти яких професій закінчують виш, та студентів-іноземців, які вже пристосувалися й полюбили наш університет.

Та найцікавішим завданням для учнів було створення власної реклами. Протягом 5 хвилин вони мали придумати коротку характеристику себе як особистості, потім, працюючи в парах, знаходили можливості візуалізувати ту чи ту рису партнера, а найголовніше – відзняти потрібний момент з потрібного ракурсу. Настільки захопилися виконанням цього завдання, що не помітили плину часу. І коли майстер-клас добіг кінця, учні засмучено зітхнули – їм хотілося й далі практикуватися у представленій сфері.

Насамкінець Віталій Завадяк подякував усім присутнім за увагу й інтерес до майстер-класу та філологічного факультету загалом.

Тетяна Проданець, Вікторія Кенідра,
фото авторок та Віталія Завадяка

Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.