Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Ужгородські й німецькі студенти розробили й представили спільну стратегію розвитку для заводу «Fischer»

У ході обговорення вирішили зосередитися на створенні концепції розробки нової продукції, виготовлення якої можливе з наявних ресурсів

0 1 187
30–31 березня німецькі студенти з Університету прикладних наук Фрезеніус (Fresenius University of Applied Sciences) разом зі студентами економічного факультету Ужгородського національного університету, працюючи над розробкою спільного проекту, відвідали завод «Fischer» у Мукачеві.

На початку року, нагадаємо, виші підписали угоду про співробітництво, і студентський проект в кооперації з фірмою «Фішер-Мукачево» став першим кроком на шляху повномасштабної співпраці українського та німецького навчальних закладів. Університет прикладних наук Фрезеніус є найбільшим приватним вузом Німеччини з філіями в найбільших німецьких містах і в Нью-Йорку. Нині він працює над створенням Баварсько-Українського студентського центру в Мюнхені, партнером якого повинен стати й Ужгородський національний університет.

Як прокоментувала Медіацентру проректор з науково-педагогічної роботи Мирослава Лендьел, котра є одним із кураторів цієї співпраці від УжНУ, вже триває робота над розробкою програми подвійних дипломів для студентів нашого університету, тож вони дістануть нагоду отримати й документ про закінчення освіти в престижному німецькому виші. «Особливість нашої співпраці – в тому, що всі проектні витрати підтримуються бізнесом, у випадку розробки стратегії власне замовником – підприємством «Fisher». Цієї філософії будемо дотримуватися й надалі. Під час зустрічі з німецькими колегами домовилися: шукатимемо підприємців, що підтримуватимуть навчання ужгородських студентів у Німеччині, які, одержавши дипломи УжНУ та Університету прикладних наук Фрезеніус, зможуть реалізувати себе як економісти, менеджери у бізнесі своїх меценатів».

З української сторони, крім Мирослави Олександрівни, ментором проекту є також декан економічного факультету Віталій Сержанов. З німецького боку проектом керують фахівець з маркетингу, багаторічний керівник німецької мережі магазинів побутової техніки «Media Markt» Юрген Якоб і декан факультету медіа і зв’язків із громадськістю (Medien- und Kommunikationsmanagement) професор Дмитро Попов, які вперше відвідали Закарпаття.

На гостей з Мюнхена сильне враження справили не лише природні багатства і стародавня культура регіону, а й його величезний економічний потенціал. «Інтеграція української економіки в загальноєвропейські структури, – вважає професор Попов, – стане центральним завданням того покоління менеджерів, яке сьогодні ще сидить на студентській лаві. Наша співпраця з Ужгородським університетом передбачає створення спільної програми навчання українських студентів в галузі економіки за моделлю «3 + 1». Тобто три роки навчання в Ужгороді будуть зараховані нашим університетом, що дасть можливість українській молоді четвертий рік навчатися в Мюнхені. Відтак випускники отримають дипломи обох ВНЗ, що забезпечить їм потрібні знання про обидві економічні системи й надасть серйозні переваги при пошуку цікавої й перспективної роботи як в Україні, так і в Німеччині. Наразі ми з пані Лендьєл і паном Сержановим відпрацьовуємо конкретні деталі проекту».

Тож першого дня перебування молоді на заводі «Fischer» про історію заснування та досягнення підприємства розповів його генеральний директор Василь Рябич. Зокрема, ішлося про технологію виготовлення високоякісних лиж для бігу та швидкісного спуску, а також ключок, які під торговими марками Nike і OXELO, використовують хокеїсти всього світу. Крім того, тут займаються й поліруванням компонентів для автомобільної промисловості. Наголосив очільник і на пристойному матеріальному забезпеченні працівників. Після цього студентам влаштували екскурсію, під час якої гості на власні очі побачили, як працює завод.

Наступного дня, 31 березня, ужнівці та їхні німецькі колеги зібралися на підприємстві, аби презентувати спільні напрацювання, які демонструють їхнє бачення розвитку заводу, спеціально розроблені сучасні маркетингові стратегії. Обговорити результати діяльності молодь могла з керівництвом установи.

Серед ужнівців, котрі взяли участь у міжнародному проекті – третьо- й четвертокурсники економічного факультету Аврелія Рішко, Вікторія Микулянець, Кароліна Фортуненко та Андрій Коштур. Співпрацювали вони з винятково чоловічою командою німецьких студентів 5-го й 6-го семестрів навчання таких спеціальностей, як «Business Administration», «International Management» та «Media and Communication».

Зокрема, Вікторія Микулянець розповіла, що до презентації молодь зо два тижні спілкувалися за допомогою електронних листів: вибудовували єдину структуру своєї майбутньої презентації, обмінювалися інформацією. Але кінцевого вигляду вона набула вже тоді, коли українським і німецьким студентам удалося зустрітися особисто. З мовою проблем не було – спілкувалися інтернаціональною англійською, а ще пощастило, що дехто з приїжджої делегації володів українською, російською мовами.

Представлення своєї роботи молодь розпочала з розповіді про себе та свої «альма-матер». Відтак зауважили, що для розробки стратегії розвитку компанії «Fischer» спиралися на знання з фінансів, бухгалтерського обліку та менеджменту.

Додамо, що «Фішер» виготовляє не лише різні типи лиж, а й аксесуари до них, певне обладнання для тенісу, хокею, композитні деталі для автомобілів.

Серед перешкод у діяльності компанії як основну студенти виокремили погодні умови, що призводять до зниження рівня продажів. Тому наголосили, що продукція повинна бути адаптована під різні сезони. Звернулися також до дизайну: представили ідею створити інтернет-платформу, на якій би всі охочі могли ділитися власним баченням оформлення певної серії продукту. Тобто надсилали б свої ідеї, а вибіркові з них мали б реальне втілення.

Напрацювали й ідею налагодження зворотного зв’язку з молоддю через соцмережу Instagram. З її допомогою можна було б популяризувати новинки підприємства. Було наголошено й на позитивному впливі на рейтинг і статус «Фішера» спонсорської діяльності.

Після презентації присутні перейшли до обговорення напрацювань.

Заслухати ідеї українських і німецьких студентів прийшов і гендиректор «Фішер-Мукачево» Василь Рябич, котрий вказав на переваги та недоліки проекту. Ознайомивши докладніше присутніх з діяльністю компанії, її ринком, пан Рябич сформулював для юні конкретніші цілі, до яких вони повинні будуть рухатися у дальшій діяльності. Так, у ході обговорення було запропоновано зосередитися на створенні концепції розробки нової продукції, виготовлення якої можливе з наявних ресурсів. Пропонувалося закцентувати увагу на екологічності асортименту, можливості його вторинної переробки. А також, аби йти в ногу з часом, «Фішер» хотів би стати виробником якогось нового ґаджету для спортивної індустрії.

Інтернаціональна команда студентів має час обдумати все це, висунути новаторські ідеї, розробити концепції вже згідно з цими вужче сформульованими цілями. Результати роботи представлятимуть уже в Мюнхені, куди поїдуть й економісти УжНУ. А завершальна презентація розробок у цьому проекті запланована на червень цього року й пройде знову на території заводу «Fischer» у місті Мукачеві.

Ця ж зустріч, окрім цінного досвіду, принесла її учасникам і маленькі (у прямому сенсі слова) сувеніри. Кожен отримав міні-набір із лиж та хокейної ключки. А на згадку зробили спільне фото з презентами.

Катерина Хижняк, Василь Третяк

Залишіть відповідь

X